התקדמות לעבר מטרות

פעילויות או הרגלים שעשויים לעכב אדם מרצה בהתקדמות לעבר מטרות שהציב לעצמו.

פעילויות או הרגלים שעשויים לעכב אדם מרצה בהתקדמות לעבר מטרות שהציב לעצמו.

לפני שנענה על השאלה, חשוב שנבין מי הוא אדם מרצה ונבין מהו הצורך לרצות אחרים.

אישיות מרצה היא מונח שמשמש לתיאור אנשים שיש להם רצון עז לשמח אחרים ולהימנע מקונפליקט בכל מחיר. אנשים אלה נותנים עדיפות לרווחתם ולשביעות רצונם של הסובבים אותם על פני הצרכים והרצונות שלהם. לעתים קרובות מתייחסים אליהם כאנשים חביבים, מכיוון שהם יעשו מאמצים רבים כדי להבטיח שכולם סביבם יהיו מרוצים.

ברור שהתחשבות באחרים היא תכונה נעלה, אך אישיות מרצה יכולה להוביל לתוצאות שליליות כשהיא מתבטאת  בקיצוניות. אנשים מרצים עשויים למצוא את עצמם בסערה מתמדת כשהם נאבקים לאזן את הצרכים שלהם עם הצרכים של הסובבים אותם. הם עשויים להקריב את האושר, הרווחה וההערכה העצמית שלהם כדי לשמור על אושרם של אחרים.

שורשיה של אישיות מרצה נטועים פעמים רבות בחויות ילדות. אנשים רבים צמחו בסביבה שבה לימדו אותם שערכם תלוי באישורם של אחרים. כתוצאה מכך, ייתכן שהם פיתחו רצון עז לרצות אחרים כדי להרגיש מקובלים ואהובים.

בנוסף לכך, אישיות מרצה עשויה לנבוע גם מפחד מדחייה וקונפליקט. אנשים מרצים חוששים לעתים קרובות שדיבור או ביטוי צרכיהם עלולים להוביל לקונפליקט או דחייה מצד אחרים. כתוצאה מכך, הם עשויים לבחור לשים את הצרכים של האחרים לפני הצרכים שלהם כדי למנוע עימותים ולשמור על הרמוניה.

עם זאת, למרות המאמצים הטובים ביותר, אנשים מרצים מגלים לעתים קרובות שמעשיהם אינם מביאים לתוצאה הרצויה. הם עלולים למצוא את עצמם מרגישים ממורמרים, אומללים ובלתי מסופקים, שכן הם מקריבים כל הזמן את הצרכים שלהם למען אחרים. זה יכול להוביל לתחושות של חרדה, דיכאון ודימוי עצמי נמוך.

חשוב שאנשים מרצים יבינו שלמעשיהם יש השלכות ושזה בסדר לתעדף את הצרכים והרצונות שלהם. חשוב להכיר בכך שלרצות אחרים על חשבון האושר שלנו אינו בר קיימא או בריא.

אנשים מרצים יכולים ללמוד להציב גבולות בריאים ולתעדף את הצרכים שלהם על ידי לימוד לתקשר ביעילות, אמירת "לא" כשצריך, ולימוד להעריך את הדעות והרגשות שלהם. אנשים מרצים יכולים להפיק תועלת מתמיכה מקצועית, שיכולה לעזור להם לזהות את שורש האישיות המרצה שלהם ולעבוד על פיתוח גישה מאוזנת ובריאה יותר למערכות יחסים.

אישיות מרצה יכולה להיות כמו חרב פיפיות. יכולות להיות לה השלכות חיוביות ושליליות כאחד. אמנם התחשבות באחרים היא תכונה רצויה, אך חשוב שאנשים מרצים יבינו את החשיבות של תיעדוף הצרכים והרצונות שלהם.

התשובה לשאלה האם יש פעילויות או הרגלים שעשויים לעכב אדם מרצה בהתקדמות לעבר מטרות שהציב לעצמו, היא שריצוי יכול להשפיע עלינו ברמה אישית, וזה יכול לקרות בכל תחום בחיים. 

כשאנחנו אומרים יותר מדי "כן" ליותר מדי בקשות או התחייבויות, אנחנו עלולים לפגוע בצרכים וברצונות שלנו. אנחנו יכולים לפגוע בלוח הזמנים ובמטרות שלנו מאחר ואנחנו לא עסוקים בעצמנו אלא עסוקים באחרים ובאיך לשמח אותם ולא את עצמנו. 

כמו כן, הימנעות מעימותים או משיחות קשות עלולות להוביל למערכות יחסים לא פרודוקטיביות או לא מספקות,

פחד מדחייה או מכישלון שעלולים להוביל לאי נטילת סיכונים או אימפולסביות יתרה. 

איך אפשר להתגבר על הרגלים ולבנות לעצמך הרגלים חדשים?

בשלב הראשון, קחו רגע לעצמכם. קחו מחברת ותנסו להתנתק לרגע מהרעשים שמסביבכם. חישבו על המטרות שאותם אתם רוצים להשיג.

בשלב השני, תחשבו מה עלול למנוע מכם להגיע למטרות שהצבתם לעצמכם ומה הדברים שיכולים לעזור לכם להגיע אליהן.

בשלב השלישי, תרגלו אסרטיביות והצבת גבולות שיכולים לעזור לכם להיות בשליטה על הזמן והאנרגיה שלכם ולעשות בחירות שמתאימות למטרות ולערכים שלכם.

בשלב הרביעי, אפשר לבחור מטרה ולפרק אותה לכמה צעדים קטנים. ,זה בעצם עושה זה ממקד אותנו ומסייע לנו להתקדם שלב אחר שלב לעבר המטרה הגדולה, ולפעמים זה כל מה שאתם צריכים.

לסיכום, אפשר לצאת ממעגל הקסמים של הריצוי אם נלמד להציב גבולות בריאים, נלמד לתקשר ביעילות ונלמד להעריך את דעותיהם ורגשותיהם של אחרים. אנשים מרצים  יכולים לשנות את החשיבה שלהם ולחוות חיים מספקים ומאושרים. 

דילוג לתוכן